SMINKPENSLAR

Tvättade mina borstar idag efter en lång paus, är medveten om att dom ska tvättas regelbundet. 
Men pga mina problem med min hy så använder jag dom inte när dom är "smutsiga" heller utan jag använder helt enkelt inte dom före jag tvättat dom...
 
Varför ska jag tvätta mina borstar?

Borstarna drar på sig smuts, bakterier och hudavlagringar.

Sminkrester, smuts och annat kan göra resultatet ojämnt på huden.

En otvättad borste ger upphov till finnar och plitor och irritationer på huden.

HOW TO
 
Du behöver - Shampoo, vatten, dina borstar(såklart.haha) & eventuellt balsam beroende påom du har borstar med riktigt hår
 
Bild 1 - Först lägger jag lite vatten på borstarna, vet inte varför, gör bara så... antar det kanske är för att shampot ska gå in bättre...nåjaa gör som du vill, annars hoppa ner till bild 2 direkt. :)
 
Bild 2 - Jag använder bara ett helt vanligt shampo som jag annars använder till mitt hår, hade ett shampo som är till för färgat hår, vilket kanske inte är riktigt det ultimata, men ett helt vanligt shampoo funkar bra.
 
Bild 3 - "Tvätta" borsten i shampot i cirklade, cirkulära, cirkelformade, rörelser i handflatan. Undvik att få upp shampot i såkallade "borst-fästet" eftersom att det leder till att det både blir lite svårare att få bort shampoot och så faller borst-håret lättare bort.
 
Bild - Tvätta helt enkelt bara bort shampot och somsagt undvik borst-fästet... Var noga med att tvätta bort allt shampo.
 
Sen om du, som jag skrev har riktiga borstar så kan du också tvätta dina borstar med balsam, genom samma procedur, dock så är det onödigt om man inte har riktiga borstar.
 
Det finns såklart t.ex särskilda produkter just för att tvätta penslar. På eyeslipsface.com har dom en slags spray vet jag...
 
LYCKA TILL!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Svensson ♡

Bra inlägg och tips!

sv: Ja det var det med :D

Svar: Tack så mycket! :D
Linnea

2014-06-18 @ 17:14:58
URL: http://jonza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0